Koszyk
0
Koszyk
Twój koszyk jest pusty!

Aktualności

Masło orzechowe - czy warto jeść?

Masło orzechowe - czy warto jeść?

Wydaje się mało wiarygodne, że masło orzechowe może stanowić bardzo ważny element diety redukcyjnej, a jednak spożywanie go w rozsądnych ilościach pozwala na lepsze spalanie tkanki tłuszczowej.
Masło orzechowe od dawna jest popularnym, śniadaniowym produktem w kuchni amerykańskiej, ale dzisiaj coraz większym uznaniem cieszy się również w polskich jadłospisach.

Na słodko lub na słono? Na kanapce lub w owsiance? A może jako dodatek do deserów czy naleśników?

Wariantów jest wiele! To dodatek, którym można wzbogacić naprawdę mnóstwo dań! Świetnie sprawdzi się zarówno do dań na słodko, jak i tych wytrawnych.
Masło orzechowe swój niepowtarzalny smak uzyskuje dzięki wcześniej uprażonych orzechów. Najpopularniejsze jest wciąż masło produkowane z orzechów arachidowych, choć idealnie sprawdzą się również orzechy laskowe, migdały czy nerkowce.

Orzechy ziemne, wbrew nazwie należą do roślin strączkowych. Ich bogate właściwości odżywcze przyczyniają się do wielu wartościowych procesów w naszym organizmie. Wpływają m.in. na zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób serca, cukrzycy oraz innych chorób przewlekłych. Są bogate w witaminy z grupy B i E oraz bardzo ważne składniki mineralne, tj.: magnez, fosfor, potas, cynk, selen, wapń, chrom, mangan, miedź czy żelazo.
Zawierają dużo pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka, dlatego stanowią idealny dodatek do dań w diecie wegetariańskiej.
Zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych wpływa korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej, a wysoka obecność błonnika oraz węglowodanów złożonych sprawia, że jest to bardzo sycąca przekąska.
Masło wytworzone z orzechów arachidowych posiada niski indeks glikemiczny, dlatego polecane jest również dla osób chorych na cukrzycę.

Na sklepowych półkach coraz więcej jest dostępnych produktów nazwanych masłem orzechowych, natomiast, aby cieszyć się wszelkimi wartościami odżywczymi tego produktu, bardzo uważnie czytajmy etykiety. Unikajmy dodatku soli i cukru, a także utwardzonego tłuszczu, którego producenci bardzo często używają do wytworzenia masła orzechowego.

A jak wykonać masło orzechowe samemu?
To bardzo proste! Wystarczy zaopatrzyć się w orzechy i dobrej jakości blender, czy malakser.
Orzechy możemy uprażyć na suchej patelni lub w piekarniku.
Można do tego użyć fistaszków w łupinkach i zachować ich brązową skórkę, ponieważ zawiera ona polifenole, które chronią przed wolnymi rodnikami.
Uprażone orzechy należy bardzo dokładnie zmiksować w malakserze lub blenderze wraz z dowolnymi dodatkami, tj. kakao, wanilia czy cynamon., ale kwestię doboru dodatków pozostawiamy już Tobie.

Pamiętaj! Masz wybór!
My food. Your food, your choice.