Koszyk
0
Koszyk
Twój koszyk jest pusty!

Aktualności

Co należy robić, aby zdrowo się odżywiać?

Co należy robić, aby zdrowo się odżywiać?

Kilka podstawowych zasad zdrowego odżywania – na co warto zwrócić uwagę?

 

Aby utrzymać dobry stan zdrowia (psychiczny jak i fizyczny) warto zadbać o zdrowy styl odżywania oraz kondycję fizyczną. Ruch powoduje uwalnianie endorfin, które zapewniają człowiekowi dobry nastrój. Natomiast zdrowa i zbilansowana dieta pomoże uniknąć wielu chorób, utrzymać prawidłową wagę oraz przyczyni się do dobrego samopoczucia. Posiłki można przygotowywać samodzielnie w domu lub skorzystać z gotowej diety pudełkowej zapewniającej odpowiednią kaloryczność w zależności od potrzeb człowieka.

 

 

Poznaj kilka zasad zdrowego odżywiania.

  • Spożywaj regularnie posiłki w odpowiednich odstępach czasowych, powinno ich być od 4 do 5 dziennie – regularne spożywanie posiłków zapobiega przed nagłym napadem głodu, podczas którego zjadamy duże ilości jedzenia, zazwyczaj są to posiłki przygotowane „na szybko” z dużą zawartością kalorii,
  • Podstawą diety powinny być warzywa i owoce – są źródłem witamin, mikro i makroelementów, minerałów potrzebnych do prawidłowo funkcjonowania organizmu. Posiadają w sobie największą ilość błonnika, który obniża cholesterol i opóźniają wchłanianie tłuszczów,
  • Jedz produkty pełnoziarniste, zbożowe i nasiona roślin strączkowych – dostarczają one organizmowi zdrowe węglowodany, które uwalniają energię przez długi czas. Są cennym źródłem błonnika, który reguluje prawidłową pracę przewodu pokarmowego,
  • Postaraj się codziennie jeść nabiał – mleko, kefir, jogurty, ser posiadają dużą ilość wapnia, który jest budulcem kości,
  • Spożywaj ryby – są bardzo zdrowe, zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, wybieraj tylko te z pewnego źródła. Ryby morskie są o wiele zdrowsze, powinno się zjadać przynamniej raz w tygodniu,
  • Unikaj przetworzonej żywności, gotowych produktów – zazwyczaj zawierają dużą ilość konserwantów, które nie są mile widziane w zdrowej diecie,
  • Ogranicz spożycie alkoholu oraz palenie papierosów – nadużywanie jakichkolwiek używek przyczynia się powstania licznych problemów zdrowotnych t.j.: choroby krążenia, przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne oraz sprzyja rozwijaniu się chorobom nowotworowym. Zamiast alkoholu pij dużą ilość wody (ok. 1,5 litra dziennie).

 

 

Jakie aktywności wspierają zdrowy styl życia oprócz zdrowego odżywiania?

Oto kilka zaleceń aktywności fizycznych, które mają ogromny wpływ na dobre samopoczucie człowieka i są integralną częścią zdrowego stylu życia tuż obok utrzymania właściwej diety:

  • Poranna gimnastyka – jest najprostszym sposobem na energiczne rozpoczęcie dnia. Wykonywanie ćwiczeń zaraz po wstaniu przez ok 10 minut dostarcza mózgowi dużą ilość tlenu przez co jest pobudzany krwioobieg a energia dociera do wszystkich narządów wewnętrznych. Dzięki codziennym ćwiczeniom wytwarza się spora ilość energii, która jest stopniowo uwalniana dając ogromną siłę do działania,
  • Bieganie – systematyczne bieganie pozwala na trening całego ciała, utrzymanie go w zdrowiu oraz dostarczenie tlenu każdej komórce w organizmie. Można biegać wolno przez kilka godzin lub szybko przez kilkanaście minut a efekt będzie równie zadowalający. Przed bieganiem koniecznie należy wykonać ćwiczenia rozgrzewające oraz zjeść lekki, wartościowy posiłek,
  • Siłownia – to miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiednią dla siebie aktywności dzięki szerokiej ofercie profesjonalnego sprzętu do ćwiczeń. Dostępne urządzenia pozwalają na rozwijanie pojedynczych partii ciała, dodatkowe wsparcie trenera na siłowni umożliwi dobranie właściwych ćwiczeń odraz diety, która jest podstawą efektownej pracy nad swoim ciałem,
  • Spacery, jazda na rowerze, pływanie – są to aktywności wymagające odrobiny wolnego czasu, który można również spędzić z całą rodziną dobrze się przy tym bawiąc. Pływanie, jazda na rowerze czy spacer angażuje wszystkie mięśnie, zmusza do pracy każdą część ciała, poprawia działanie układu oddechowego, krwiobieg oraz pracę układu trawiennego. Zazwyczaj potem pojawia się często uczucie głodu zatem warto przekąsić coś zdrowego, odżywczego i nadającego energii na resztę dnia.

 

Z powyższych aktywności na pewno każdy znajdzie coś dla siebie na początek przygody związanej z dbaniem o swoje zdrowe życie. Należy pamiętać, że prawdziwy efekt przyniesie jedynie połączenie ruchu z rozsądną, zróżnicowaną i zdrową dietą.

 

 


 

Catering dietetyczny taki jak lubisz! Wybieraj codziennie dania w naszym cateringu dietetycznym.

 

Zamów online